hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کرمانشاه| ادارات ۲۰ درصد برق مصرفي خود را از انرژی‌های تجديد پذير تأمین كنند

کرمانشاه| ادارات ۲۰ درصد برق مصرفي خود را از انرژی‌های تجديد پذير تأمین كنند

نشست همكاري جهت برنامه ۰۹۸ در تابستان با حضور معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري، مديرعامل شركت توزيع برق استان كرمانشاه، مديران كل ادارات و مديران صنايع استان كرمانشاه در استانداري كرمانشاه برگزار شد.

مهندس امید علی مراتي مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان كرمانشاه با ارائه گزارش مصوري از اقدامات و همکاری‌های به‌عمل‌آمدهاز سوی استانداري، صنايع، كشاورزان و ساير مشتركان در تابستان سال ۹۷ و مديريت اعمال بار صورت گرفته در ساعات پيك براي به صفر رساندن خاموشي در تابستان ۹۸ از استانداري، ادارات و ساير مشتركان درخواست همكاري كرد و به ابلاغيه شركت توانير براي گذر از پیک‌بار سال ۹۸ و اجراي برنامه‌های مدون مديريت مصرف در برنامه ۰۹۸ اشاره كرد و گفت: سهميه كاهش پيك لحاظ شده شركت توزيع برق استان كرمانشاه معادل ۸/۷۳ مگاوات است كه در بخش‌های فرهنگي، صنعتي، كشاورزي، تجاري، اداري، ایستگاه‌هایCNG، مولدهاي اضطراري برق ادارات و همچنين در بخش اصلاح تعرفه بايد اقدامات گسترده‌ای صورت بگيرد. او گفت: براي گذر از پيك تابستان ۹۸ نيازمند همكاري همه مسئولين دستگاه‌های اجرايي هستيم.

مرآتي با بيان اينكه پیک‌بار استان كرمانشاه در شب قرار دارد و نيازمند همكاري مشتركين خانگي است، در خصوص مصرف برق در مناطق زلزله‌زده هشدار داد و گفت: استفاده از بخاری‌های برقي و هزينه رايگان اين سيستم براي گرمايش، پخت‌وپز و روشنايي در چادر و کانکس‌های مناطق زلزله‌زده، مصرف اين انرژي گران‌بها را در اين مناطق به‌شدت افزايش داده استبه‌طوری‌که پیک‌بار در شهرستان سرپل ذهاب ۵/۲ برابر زمان قبل از زلزله شده است.

تعطیلی کارخانه‌ها جابجا شود

رئيس هیئت‌مدیره اين شركت ادامه داد: در تابستان سال گذشته توانستيم با جابجايي ساعت اداري، ۲۲ مگاوات كاهش مصرف انرژي داشته باشيم كه اميدواريم امسال نيز با هماهنگي استانداري در جهت عدم خاموشي در سال ۹۸، ساعت كار اداره‌ها تغيير کند.

او از مديران صنايع درخواست كرد در پيك تابستان ۹۸ طي تفاهم‌نامه‌ای تعطيلات کارخانه‌ها را از روز جمعه با روزهاي شنبه يا يكشنبه جابجا كنند. تا ضمن یاری‌رساندن به اين شركت در انجام خدمات خود از مزاياي بسیار خوب تشويقات مادي وزارت نيرو بهره‌مند شوند.

مديرعامل شركت توزيع برق استان كرمانشاه در جهت مديريت پیک‌بار بر استفاده از دستگاه‌های ديزل ژنراتور در اداره‌های استان تأکید كرد و گفت: تمامي دستگاه‌های دولتي و صنايع بايستي در ساعات اوج بار از ديزل ژنراتور استفاده كنند كه در همین راستا شركت پخش فرآورده‌های نفتي، سوخت با قيمت دولتي در اختيار اين ادارات و صنايع قرار مي‌دهد و به ازاي هر کیلووات ساعت برق توليدي تخفيفات ريالي نيز به اين ادارات تعلق می‌گیرد.

او خاطرنشان كرد: بر اساس مصوبه هیئت‌وزیران، اداره‌ها بايد ۲۰ درصد برق مصرفي خود را از انرژی‌های تجديد پذير تأمین كنند و در همین راستا كليه دستگاه‌های اجرايي بايستي تلاش كنند.

اعلام آمادگي استانداري براي همكاري با شركت توزيع برق استان

هدایت حاتمی معاون هماهنگي امور اقتصادی و توسعه منابع استانداري کرمانشاه ضمن اعلام آمادگي استانداري كرمانشاه براي همكاري با شركت توزيع برق استان كرمانشاه براي گذر از پيك تابستان ۹۸ از مديران صنعت، معدن و تجارت و شهرک‌های صنعتي استان كرمانشاه خواست با تشويق صنايع و کارخانه‌های استان در ايجاد تفاهم‌نامه با شركت توزيع برق در خصوص جابجايي تعطيلات از روزهاي جمعه به روزهاي شنبه و يكشنبه اقدام كنند و بر تداوم جلسات تخصصي با ساير دستگاه‌ها ازجمله: جهاد کشاورزی استان براي همكاري كشاورزان چاه‌های آّب كشاورزي و شركت پخش فرآورده‌هاي نفتي براي تعطيلي دوره‌اي دستگاه‌هایCNGو همكاري ساير دستگاه‌های مؤثر در جهت گذر از پيك سال ۹۸ تأکید كرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد